1. XUSTIFICACIÓN.
O tema do noso proxecto
xurde cando unha nena da aula de 4 anos cóntalle a súa titora cos seus pais
fixeron unha viaxe a Francia e trouxéronlle un niño artificial de paxaros.
Partindo deste punto os nosos nenos empezan a facer preguntas como; qué é un
niño?, para qué sirve?, quén o fai?, con qué?..... E o equipo do ciclo de
Infantil decidimos, nunha reunión de ciclo,que tiñamos que ponernos a
investigar cos nenos todas esas interrogantes e así nace o noso proxecto co
nome de “O niño de Cecilia” e que
foi desenvol ó longo do 3º trimestre do curso.
O noso primeiro paso foi
traballar na asamblea o tema e comprobar cales eran as ideas previas que os
nosos nenos posuian. Unha vez valorado chegamos a conclusión de que, en xeral,
as ideas previas eran moi pobres e tomamos esta valoración como punto de
partida do noso proxecto para establecer as metas que queríamos perseguir, a
selección de contidos, os recursos e materiais e a planificación do noso traballo.
2. OBXECTIVOS.
OBXECTIVO XERAL: Observar o
seu entorno máis inmediato, identificando as características dos elementos co
forman, mostrando unha actitude de curiosidade e coidado do mesmo.
OBXECTIVOS:
Ø Planificar
e secuenciar as propias acción
Ø Planificar
e ordear a súa acción en función da información recibida.
Ø Valorar
a importancia so medio natural e a súa calidade para a vida.
Ø Utilizar
a linguaxe oral e escrita como medio de expresión e comunicación.
Ø Coñecer
algunas das aves da contorna.
Ø Aprender
a traballar en equipo dende o concepto da colaboración e participación.
Ø Resolver
autónomamente determinadas situación.
- CONTIDOS.
Ø Observación
directa e sistemática das aves.
Ø Discriminación
e clasificación das aves atendendo as súas características.
Ø Planificación
secuencida para resolver tarefas.
Ø Textos
orais; contos, adiviñas,poesías…..
Ø Resolución
de problemas a través da investigación.
Ø Dialogos,
charlas e debates.
Ø Elaboramos
un libro das aves.
Ø Aprendemos
cancións.
Ø Elaboramos
o noso disfraz.
- CRITERIOS DE AVALIACIÓN.
v Concretar
exemplos nos que a vida humana actúe positiva ou negativamente sobre o medio.
v Recoñecer
e identificar diferentes tipos de aves.
v Planificar
e realizar diferentes tipos de pequenas investigación.
v Actuar
autónomamente en diferentes situacións de conflicto.
v Formular
situacións problemáticas.
v Participar
en situacións de comunicación,dirixidas e espontáneas.
v Narrar
e describir diferentes situacións.
- COMPETENCIAS BÁSICAS.
As competencias
básicas traballadas no noso proxecto foron:
1.
Competencia en comunicación lingüística.
2.
Competencia matemática.
3.
Competencia no coñecemento e interacción col mundo
físico.
4.
Tratamiento da información e competencia digital.
5.
Competencia social e cidadá.
6.
Competencia cultural e artística.
7.
Competencia para aprender a aprender.
8.
Autonomía e iniciativa persoal.
6. INDICADORES DA AVALIACIÓN.
ü
Realiza
investigación autónomamente.
ü
Actúa
con curiosidade.
ü
Resolve
situacións, conflictos problemas,….
ü
Comunícase
de xeito fluido
ü
Exprésase
de xeito claro e ordeado.
ü
Coida
e respeta o medio.
7. METODOLOXIA.
Neste proxecto plantexamosnos as
seguintes esstratexias metodolóxicas
ü Método expositivo-interrogativo, a
través desta metodoloxía presentamos a información xa elaborada os nosos
alumnos. O seu soporte fundamental é a linguaxe oral.
ü Estrategia indagadora, a través dela,
pretendemos cos nenos se enfrenten a situacions novas e problemáticas, nas que
deban utilizar reflexivamente os seus coñeeimentos previos e contrastarlos cos
que vai a adquirir.
ü Con respecto a l organización que
realizaremos cos nosos alumnos a hora de
traballar, debemos expresar que formaremos grupos pequeños o grandes e incluso
se realizarán actividades de forma individual.
ü Por outra parte, é convinte resaltar
que, a metodoloxía será activa.
8.
MATERIAIS E RECURSOS.
Utilizamos
todos os medios dos que disponemos no centro (aulas, Biblioteca, TICS,….) así
como todo tipo de material, funxible, reciclado…, e tamén utilizamos os
recursos e materiais do entorno.
9.
VALORACION.
A
valoración do noso proxecto foi moi positiva xa que despertou o interés dos
nenos e sobre todo disfrutaron e divertíronse moito.O noso obxec tivo foi
intentar englobar dentro do proxecto todos os campos que puidésemos abarcar e
fomentar a participación e colaboración de todos os nenos.