Aínda non rematamos todas as actividades adicadas a nosa escritora máis universal.
Este é o lema que temos para Rosalía que puxemos na porta da biblio.
Atopamos esta imaxe moderna da escritora e engadimos portadas deseñadas por nós aos seus libros máis clásicos.
Tamén ilustramos e escribimos esta biografía con debuxos feitos por nós e con recortables esperamos que vos guste moito-
Asiña vos amosaremos unha escolma poética que estamos elaborando. Estade atentos a nosa canle!!!!
Edicións Fabola.: Eu son Libre.
Estes son os poemas que adaptamos a "Rap" estade atentos!!!
Actividades realizamos todos os días, como beber, comer, lavarnos ou cociñar, poden ser un reto para millóns de persoas en todo o mundo que se ven obrigadas a fuxir dos seus países debido a conflitos armados ou persecucións que poñen en risco a súa vida. Unha das solucións para axudar a estas persoas consiste na creación de un campamento de refuxiados.
Os campos de refuxiados están concibidos como unha solución temporal pero cando non chega a paz pasan os anos e non volven ao seu país. A media son 17 anos. Este foi o noso tema de investigación para celebrar o día da paz os ao que adicamos as sesións semanais de biblioteca dos alumnos de infantil e primaria no mes de xaneiro. Os de primaria realizamos murais, presentacións e carteis.
Os de infantil traballaron contidos relacionados coa axuda humanitaria elaborando ao final un camión de Acnur.
O día da Paz quixemos simular unha escola dun campo de refuxiados no cole. Só durante unha hora estivemos no patio todos os cursos xuntos, sentados nun banco e vimos o difícil que debe resultar estudar alí.
Para comer a merenda tivemos que esperar que viñera a axuda humanitaria e facer longas colas, os nenos de infantil foron os encargados ...
Cada un dos alumnos de primaria buscou e ilustrou unha palabra necesaria para construir un mundo de Paz e non violencia.
Fixemos un diccionario que esperamos aumentar cada ano.
Este é o noso desexo : QUEREMOS PAZ NO MUNDO , que todos podan vivir coma nós.
Estas son as actividades que fixemos para traballar este tema dende a biblioteca e coa colaboración de toda a comunidade educativa. CHORACHE CAROLINA
O argumento central podería ser o
seguinte: "Ela nunca facía o que
quería porque se plegaba sempre a aceptar o que desexaba él. De tanto dicir "vale" perdeu o valor e él pensou
que non era nada". Contraponse permanentemente ese VALE ao necesario NON.
Tomouse como referente unha peza
tradicional galega e pediuse aos nenos cambiar a letra valorando que a muller
galega tamén estivo sempre nunha situación de desigualdade.
A continuación analízanse catro
situacións cotiás nas que unha mamá, a de calquera neno ou nena e polo tanto
unha persoa moi querida, nunca pode facero que ela decide porque asinte a todo e non se fai valer:
Mamá mercou un vestido novo e vaise
poñer guapa para sair pero o traxe queda colgado sen usar porque ao papá non
lle gusta e a mamá dice "vale" porque non sabe dicir "NON"
A mesma situación se repite noutra
situación habitual, ir tomar un café coas amigas, á que novamente renuncia sen
protestar...sen mediar violencia e cun tranquilo "vale".
Un terceiro episodio, normal e sen
violencia, ocorre cando despois de traballar ambos, un descansa e outro non.
Todos estes casos nos que a mamá cede
teñen repercusión no seguinte onde xa o pai berra cando ela fai algo mal. Os
nenos e nenas foron percibindo como o feito de non dicir NON leva a perder esa
posición de igualdade necesaria e como consecuencia leva ao seguinte episodio
dramático onde xa non hai remedio.
A última escena onde a nena pensa na
súa propia vida e como dicir NON a pequenas cousasw evita males no futuro,
reflexa o valor da educación das nenas e os nenos para acabar coa desigualdade
e a violencia de xénero. E TI, SABES DICIR NON?
A idea central da imaxe é a
prevención da violencia a través do empoderamento das persoas que reciben o
trato desigual (as mulleres) e a toma de conciencia de todos sobre eses xestos
que, nun principio non son censurados como violentos, pero que acaban levándonos á situación
intolerable de mortes por violencia machista.
En
cada unha das situacións que se representa os nenos foron analizando a palabra
NON como unha capacidade que debe de ter a persoa, neste caso as mulleres e as
propias nenas para rebelarse e parar todas aquelas actitudes que pretendan
privarlles dun dereito: ser coma os seus compañeiros en todos os aspectos e facerse
valer á par que os demáis membros de xénero masculino. Repartir o traballo
doméstico foi elexido como un exemplo dos máis elementais pero calquera
renuncia imposta nos gustos e maneira de
ser foi igualmente analizada.
A pregunta recurrente
"E ti sabes dicir NON?" pretende facer unha toma de conciencia sobre
un mesmo. As nenas para analizar se algunha situación que ven e lles sucede a
elas, súas nais, súas avoas ten esa resposta necesaria de NON. Os nenos para
rexeitar, igualmente eses privilexios que non son lexítimos pois agreden a
outros. Esa toma de conciencia será o que mude actitudes nos nenos e nenas e
nos leve a unha educación na igualdade.
Pararse a pensar coma a
nena sentada na silla e tomar a decisión de dicir NON a cada pequeno abuso e,
por suposto a situacións de violencia directa a traves do teléfono 016
permitiranos impedir situacións dramáticas como a da imaxe central onde unha
muller, que pode ser unha nai , a de calquera, foi asasinada. Cando na imaxe do lado parecía
tan normal e había un abuso ao que non dixemos NON.
Abrimos un curso máis as portas deste lugar cheo de historias, aventuras, recunchos de investigación e creación. Esperamos que:
-Te animes a ler moito e que o fagas nun ambiente tranquilo e agradable. -Que podas atopar a información que necesites. -Que podas realizar calquer traballo con tranquilidade. -Que podas crear. Lembra que todo o que podas imaxinar, faise real si o escribe. A Biblioteca está aberta de luns a venres tanto no recreo de mañá como despois do comedor. Non deixes de visitarnos!!! Celebración do Día das Bibliotecas
“O conto máis longo do mundo”
Os alumnos e alumnas de 5º e
6º investigaron e contaron a todo o alumnas a historia e a evolución dos contos infantís.
Elaborando e lendo entre
todos un conto xigante que foi doado a biblioteca municipal.
Este proxecto naceu cunha idea principal, que o alumnado fora quen de entender a historia da
súa vila, analizando a evolución e as distintas etapas históricas de Lourenzá,
poñendo en valor o seu patrimonio e a necesidade de coidalo. É dicir, o
obxectivo principal era concienciar aos nenos e nenas do papel que eles xogan
na conservación dos seus bens patrimoniais.
Para a consecución deste obxectivo leváronse a cabo diferentes actividades
e tamén se realizaron varias saídas escolares. Entre as actividades feitas
podemos destacar:
.-A visita ao Pazo de Tovar. Nesta visita coñecimos a Belén López, arquitecta e restauradora que nos amosou como se plantexa un proxecto de restauración dun ben patrimonial e que ferramentas son as máis axeitadas.
Maqueta do Pazo de Tovar
-Percorrido do Camiño que pasa polo noso concello .
Mapa do Camiño ao seu paso por Lourenzá realizado por nós
Neste mochila que nós mesmos diseñamos leva toda a información que necesita un peregrino ao seu paso por Lourenzá ,
-Concerto
na igrexa. O mestre de música organizou un concerto, na propia igrexa, usando
os órganos barrocos (só un deles), coa axuda do párroco e a colaboración do
organista Bene Sáez.
-Visita ao mosteiro de Lourenzá.
Visitamos a igrexa, o museo, as capillas e a biblioteca. A bibliotecaria
do Concello foi a encargada de amosarnos a igrexa e o mosteiro e fíxonos de
guía, explicándonos todo o que hai de valor alí dentro. As familias colaboraron
na fotografía e aportando documentación histórica.
-A
investigación sobre o patrimonio da igrexa, como os órganos barrocos e a
interpretación dalgunha peza musical de creación propia; a elaboración de
sinais que se propuxeron ao concello para que os nenos e nenas non xogaran a
pelota diante do mosteiro…
-Realización dun cómic no que se
explica parte da historia de Lourenzá e que foi publicado en galego, castelán, inglés e francés. -Creación dun libro guía de Lourenzá
para os peregrinos-
-Saída
reivindicativa para loitar pola conservación do noso patrimonio. Toda a
comunidade educativa participou cunha pancarta co seguinte lema:
“O
mosteiro é noso, non o deixes caer”.
Estes son os 5 vídeos que resumen a historia de Lourenzá:
Bibliografía utilizada que podedes consultar nesta biblioteca: Copia autentica de la vida del Conde Santo Arquivo catedralicio de Mondoñedo 1772 La Vida del Conde Santo Cesar Chavarría Pacio 1985 Osorio Gutiérrez, o "conde-santo" de Vilanova de Lourenzá Carlos Andrés González Paz 2009
Coa colaboración de Voz Natura quixemos facer unha carballeira nun recuncho do noso patio. Aquí vos queda o vídeo no que o guión e montaxe foi realizado polos alumnos de 5º e 6º.
Tamén vos deixamos a definición e caracteristicas de esta árbore tan importante para a conservación do entorno galego que atopamos na Galipedia .
Carballo é a designación común das cerca de seiscentas especies de árbores e arbustos.
Os Querci(carballos) medran en calquera tipo de terreo, tanto en chairas como en ladeiras rochosas. En xeral, as especies de folla caduca distribúense máis cara ao norte e as de folla persistente, cara ao sur. Caracterízanse por ser árbores rexas e fortes e polos froitos: as landras.
Diferentes especies de carballos son moi comúns en toda Galicia. De feito os carballos constitúen a formación forestal máis representativa do país: a carballeira.
As carballeiras teñen estado en regresión debido sobre todo á actividade humana e á substitución destes bosques por reforestacións de especies foráneas coma o piñeiro ou o eucalipto; con todo, tense incrementado a extensión das carballeiras nos últimos anos, especialmente nas zonas do interior.